Sve što vas zanima o MIND prehrani

Sve što vas zanima o MIND prehrani

unsplash

Vrijeme je da fokus prebacite s tijela na mozak. Uz ovu prehranu, na svu sreću, i tijelo će imati vidne pomake.

Glavni cilj MIND dijete je zadržati formu ne samo tijela, nego i mozga. Riječ je o znanstvenom nutritivnom sustavu prehrane koji se temelji na studiji u kojoj je periodu od 12 godina sudjelovalo 1220 osoba starijih od 60 godina. Analiza je pokazala da određene vrste hrane mogu smanjiti rizik od demencije, Alzheimerove bolesti i drugih poremećaja. MIND odnosno 'The Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay', kombinira osnovna načela mediteranske prehrane i DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) prehrane, čiji je glavni cilj pomoći mozgu u njegovim kognitivnim funkcijama.
mind prehrana dijeta mozak demencija

unsplash

Činjenica je da je sve što pojedemo ima utjecan i na naš mozak. Česta konzumacija napitaka s viskom razinom šećera može oslabiti pamćenje i usporiti proces učenja. Također bi trebalo izbjegavati dimljeno meso jer sadrži nitrozamine koji proizvode masti koje su toksične za mozak
šećer mind dijeta mozak prehrana

unsplash

Što ne možete jesti na MIND dijeti:

Osim pića s visokim sadržajem šećera i dimljenog mesa, također trebate ograničiti konzumaciju sira (ne više od jednom tjedno), crvenog meso (najviše tri puta tjedno), pržene hrane (ne više od jednom tjedno), kao i slastica, sladoleda i industrijskih kolačića.

mind dijeta mozak prehrana

unsplash

Umjesto toga preporučamo:

Sv povrće. Osobito sa zelenim lišćem jer je bogato folnom kiselinom, vitaminom E, karotenoidima i flavonoidima koji pomažu u radu mozga.

Suho voće i orašasti plodovi jer su bogati vitaminom E. Posebno je korisna kombinacija oraha, lješnjaka, sjemenki suncokreta, bundeve, lubenice i dinje. Ova se mješavina može dodati u salate.

Jagode. Pomažu poboljšanju memorije i poboljšanju performansi mozga.

Grah, leća i soja jer su bogate antioksidansima i proteinima.

Cjelovite žitarice (moraju biti najmanje 50% konzumirane hrane). U ovu kategoriju spadaju zobena kaša, proso, smeđa riža, tjestenina i kruh od cjelovitog zrna.

Riba koju je potrebno jesti najmanje jednom tjedno, osim ako je pržena, tada je morate izbjegavati.

Piletina i puretina jer je bogata proteinima. Najbolje ju je jesti kuhanu, dakle u juhi, varivima i sličnim jelima.

mind dijeta mozak prehrana

unsplash

Prednosti MIND prehrane

MIND dijeta smanjuje vjerojatnost oksidativnog stresa, procesa koji oštećuje stanice i ometa produktivni rad mozga. Pridržavanje ovoj vrsti prehrane korisno je za svakoga, budući da MIND objedinjuje principe i prednosti mediteranske i DASH dijete, a također sprječava nastanak demencije. Nove studije su pokazale kako s vremenom takva vrsta prehrane smanjuje rizik od Alzheimerove bolesti i gubitka kognitivnih funkcija mozga, ali su potrebna daljnja istraživanja kako bi se u potpunosti razumjele posljedice MIND prehrane.