Sve o intervalnom postu: Kako će 16-satni post pomoći da izgubite kilograme u rekordnom roku

Sve o intervalnom postu: Kako će 16-satni post pomoći da izgubite kilograme u rekordnom roku

Idealno za one koji ne vole dijete i nikad nisu uspjeli paziti na ono što jedu duže od nekoliko dana.

Napokon, postoji način da pojedete sve što želite i da smršavite – intervalni post. Učinkovitost ove metode gubitka kilograma već su potvrdili brojni nutricionisti. Posljednjih godina takva dijeta dobiva ogromnu popularnost među onima koji žele izgubiti suvišne kilograme bez nepotrebnih problema i napora. Dugo su stručnjaci promovirali redovite obroke, uvjeravajući da pet obroka dnevno ubrzava metabolizam i pomaže bržem gubitku kilograma. Kao rezultat toga, moderne žene se boje preskočiti doručak i prisiljavaju se na užinu, čak i ako nisu gladne. No, je li našem tijelu stvarno potreban takav režim? Relativno nedavno, stručnjaci su zaključili da je u redu da preskočite prvi obrok i biti u postu do ručka ili čak večere. Iako je to u suprotnosti sa svim principima pravilne prehrane za koje smo znali, ali intervalni post zaista pomaže pri gubitku težine i poboljšanja cijelog tijela. 
intervalni post i 16 sati bez hrane dijeta i gubitak kilograma

Što je intervalni post?

Intervalni post je dijeta za mršavljenje koja se sastoji u povremenom odbijanju hrane. Najpopularnija metoda je sustav 16/8, odnosno potpuno odbacivanje hrane 16 sati i 8 sati kada možete jesti. Takva prehrana tjera tijelo da sagorijeva masne rezerve. Glavna prednost posta je što uopće ne trebate odustati od hrane koju volite, dovoljno je preskočiti doručak, ručak ili večeru. Emocionalno je to puno jednostavnije od apsolutnog posta ili, na primjer, dana detoksikacije samo na sokovima. Osim toga, nema ograničenja na određene proizvode, što znači da si možete priuštiti male slabosti: deserte, prženu hranu, kruh i peciva.
intervalni post i 16 sati bez hrane dijeta i gubitak kilograma

unsplash

Načelo intervalnog posta

16-satno odbijanje hrane optimizira izlučivanje inzulina, a to čini tijelo manje osjetljivim na ugljikohidrate s visokim glikemijskim indeksom i smanjuje osjećaj gladi. Vaše tijelo počinje sagorijevati masne rezerve za vrijeme posta, bez ometanja prerade hrane. Štoviše, prazan želudac može "odmoriti", poboljšava imunitet i poboljšava hormonalnu razinu. Neki su nutricionisti sigurni da ovaj princip prehrane smanjuje upalne procese u tijelu, regulira razinu šećera u krvi i poboljšava mentalne funkcije. Kombinacijom intervalnog posta i treninga snage možete definirati mišićnu masu sagorijevanjem masti, a tijelo će postati istaknutije i toniranje. Ali bez odgovarajuće pripreme, bavljenjem sportom na prazan želudac bit će teško.
intervalni post i 16 sati bez hrane dijeta i gubitak kilograma

Kada se može jesti za vrijeme intervalnog posta?

Za početak, sami biste trebali odrediti kada vam je lakše gladovati - ujutro ili navečer. Ako bez doručka jednostavno ne možete, jutarnju kašu možete pojesti s čistom savješću. Za one koji dan ne mogu započeti bez doručka, večernje utrke do hladnjaka su zabranjene. Ujutro ne možete sebi ništa uskratiti. Ali ako doručkujete u 8 ujutro, onda ćete se nakon 16 sati morati odreći iskušenja.
intervalni post i 16 sati bez hrane dijeta i gubitak kilograma

unsplash

Za koga intervalni post nije prikladan?

Post, kao i svaka dijeta, ima kontraindikacije, stoga je prije provođenja pokusa na tijelu bolje konzultirati se s liječnikom. Intervalni post trebaju izbjegavati oni koji imaju gastritis, probleme sa želucem, nadbubrežnom žlijezdom, kao i trudnicama i dojiljama.