Što možete jesti navečer, a da pritom ne štetite svojoj figuri?

Što možete jesti navečer, a da pritom ne štetite svojoj figuri?

Mnogi su i dalje uvjereni da ne možete jesti poslije 18 sati, drugi su pak ograničeni na čašu kefira za večeru, dok netko samouvjereno bira salatu od svježeg povrća. No, što je zapravo ispravno i što smijemo, a što ne smijemo jesti navečer?

Nekada se odbijanje večere smatrao podvigom i dijetom, ali sada znam kako tijelo funkcionira i koja hrana mu je potrebna u određene sate. Vrijeme je da razumijete svoje tijelo i pravilno odaberete večeru koja će poboljšati vaše zdrave, pomoći vašem tijelu i pritom vas ne udebljati.


Večerajte 3-4 sata prije spavanja

Prvo što treba znati o večeri je da to da ju nije pametno preskakati. Odbijanje hrane nakon 18:00 jedna je od najapsurdnijih preporuka koja proturječi bioritmu našeg tijela.
Vjerojatno ste svjesni da se tisuće procesa odvijaju u našem tijelu svake sekunde za koje je potrebna energija, a energiju dobivamo iz hrane. To jest, preskakujući večeru, tijelo ostavljate bez goriva duže od 14, pa čak i 16 sati.

Ali procesi se ne bi trebali zaustaviti ni na minutu. Kako bi se spriječili prekidi u radu, tijelo se nevoljko okreće energetskim rezervama u jetri. Zašto nevoljko? Iscrpljivanje rezervi glikogena velik je stres za tijelo zbog čega se u krvi povećava razina hormona stresa kortizola. Izbacivanje kortizola u krvi dovodi do debljanja i mnogih drugih neugodnih posljedica: smanjen imunitet, loše pamćenje, taloženje masti u trbuhu. Uz česte stresove, kortizol ubrzava proces starenja tijela suzbijajući proizvodnju estrogena i doprinosi poremećaju menstrualnog ciklusa.

Stoga, kad odaberete vrijeme za večeru, uvijek se usredotočite na sat odlaska u krevet. Najbolja opcija prema preporuci nutricionista je večera tri sata prije spavanja. Na primjer, ako idete u krevet u 23:00, večerajte oko 20:00.
što jesti navečer za večeru

unsplash

Nemojte jesti neposredno prije spavanja

No, ne preporučuje se jesti večeru prije spavanja jer bolje je ostaviti tijelo bez energije cijelu noć. Mora imati vremena za probaviti svu hranu prije nego što zaspite jer inače ćete se ujutro osjećati umorno čak i nakon potpunog 8-satnog sna. U večernjim satima probavni sustav više nije tako aktivan kao ujutro ili za vrijeme ručka. Teška hrana nije pravilno probavljena, ne apsorbira se u stijenke tankog crijeva, a u debelom je izložena patogenoj mikroflori, što dovodi do stvaranja toksina.

Tijelo pati, a već nekoliko mjeseci nakon svakodnevnog prejedanje noću dolazi do poremećaja hormonalnog i probavnog sustava. A prekomjerna težina, koja će se definitivno pojaviti zbog poremećaja metabolizma i viška ugljikohidrata prije spavanja, neće biti jedini problem.
što jesti navečer za večeru

unsplash

Ne zaboravite jesti tijekom dana

Najveća greška za zdravlje (i ne samo zbog figure) je gladovati cijeli dan i bacati se na hranu kad se vratite kući. Preskakanje punog obroka glavni je razlog razdražljivosti i želje da napunite želudac svime što vam se nalazi u frižideru i kući: sendvičem, čokoladom, knedlama, smokijem... Tolika količina hrane nakon svakodnevnog stresa i prisilne gladi stvorit će samo pretjerano opterećenje gušterače i cijelog probavnog sustava.

Ne štedite vrijeme na zdravlju, neka vaš raspored uvijek ima pola sata za srdačan ručak bez žurbe. Za početak se naučite odložiti telefon, ne dopustite da vas ništa ometa u uživanju u jelu. Česti usputni zalogajčići umjesto punog obroka, samo povećavaju apetit. Da biste spriječili osjećaj gladi u večernjim satima, možete se počastiti slatkim zalogajem u intervalu od 16:00 do 17:00. U ovom trenutku nam je potrebno novo punjenje energijom za produktivni kraj dana. Međutim, slatkiši za kojima bi trebali posegnuti nisu masni kolači ili čokolada, već su korisne alternative: zobeni keksi ili bomboni od suhog voća. Takav ukusni međuobrok uklanja psihološku senzaciju potrebe za slatkišima i poboljšava raspoloženje.
što jesti navečer za večeru

unsplash

Odrecite se sirove hrane u večernjim satima

Ne možete otkriti uzrok nelagode u želucu ujutro? Sjetite se što ste jeli za večeru. Postoji uobičajena prehrambena navika; jesti noću svježe voće, povrće i salate jer se to smatra lakom hranom. Zapravo, sve je upravo suprotno jer sirovo voće i povrće koje ste pojeli nakon 16 sati uzrokuje nelagodu u crijevima i stvaranje plinova. Stvar je u tome što tijelo u poslijepodnevnim satima gotovo ne proizvodi enzime potrebne za njihovu asimilaciju. Jednom pojedeno u kasnijim satima, u želucu svježe voće i povrće probavlja puno slabije, a potom se dugo kreće po crijevima, izazivajući procese propadanja i fermentacije.

Odaberite kuhano povrće

Ako ste vegetarijanac, onda za večeru kombinirajte povrće s biljnim bjelančevinama, ako ne, dajte prednost ribi, ali ne mesu, jer je meso teže probaviti. Uz to, preporučujemo jesti crveno meso ne više od jednom tjedno, a najbolje za vrijeme ručka kada je probavni sustav na svom vrhuncu.
što jesti navečer za večeru

unsplash

Evo nekoliko ideja za zdravu večeru: pečeni krumpir s kozjim sirom, krem juha od rajčice s kriškom cjelovitog kruha i gulaš od povrća. Ako odaberete životinjske bjelančevine, večerajte 4 sata prije spavanja. Ako ste za večeru pripremali povrće ili krem juhu, onda 2,5 sata prije spavanja.

Juhe se uvijek poslužuju uz kruh jer razvijaju naviku žvakanja hrane, umjesto da se sve guta u nekoliko sekundi. Temeljito žvakanje hrane ne samo da značajno poboljšava učinkovitost probavnih procesa, već također sprečava prejedanje i debljanje.

Međutim, najvažnije pri odabiru večere jest čuti i nadoknaditi potrebe svog tijela. Na primjer, u vrućoj ljetnoj sezoni reći će vam da mu treba više zelenila, bobica i povrća. Stoga samo ljeti toplo termički obrađeno povrće za večeru zamijenim svježom salatom ili s užitkom pojedem porciju voća. Tijelo je u ovom trenutku opskrbljeno vitaminima i spremno je nositi se s teretom u obliku sirovog povrća i voća.