Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje

Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje

Rad za računalom, učestalo provjeravanje društvenih mreža i virtualnog svijeta, nagli pokreti, loša obuća, neprikladni madrac i ostali uzroci bolnih leđa pogađaju sve veći broj ljudi.

Donji dio leđa obuhvaća lumbalnu kralježnicu, najniži dio kralježnice koji se povezuje sa zdjelicom, središtem pokretljivosti tijela. Uzrok bolova u donjim leđima često leži u zdjelici i mišićima nogu. Kada mišići zdjelice postanu zgrčeni, mišići donjeg dijela leđa preuzimaju veće opterećenje.
Obratite više pažnje na držanje tijela i ako ste često u sjedećem položaju, počnite vježbati i prije nego što se bol pojavi. Budite uporni i ponavljajte vježbe više puta tjedno. Za vježbanje vam je potrebno samo desetak minuta i miran kutak u vlastitom domu ili u prirodi. Najbolje je započeti osvješćivanjem tijela i opuštanjem.
Svjesno duboko dišite tijekom vježbanja, tako ćete zvukom vlastitog daha dodatno opustiti tijelo i povećati učinak vježbe. Učinite vježbanje što ugodnijim. Po želji koristite opremu za jogu, pustite si ugodnu glazbu, upalite svijeću ili mirisni štapić. Ostanite u svakom položaju 3-5 minuta.
Budite oprezni pri svakom pokretu te ako osjetite jaku bol zaustavite se i pokušajte sa zamjenskim varijacijama.

Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje
1. Balasana
Kleknite i raširite koljena do ruba prostirke, ispružite stopala i neka vam se palčevi na stopalima dodiruju. Lagano se spustite u pretklon dok vam čelo ne dotakne prostirku i ispružite ruke što dalje od tijela sa spuštenim ramenima.
Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje
2. Malasana
U stajaćem položaju raširite stopala malo više od širine kukova te usmjerite nožne prste prema van. Polako čučnite ne odvajajući pete s poda. Uspravite leđa te položite laktove na unutarnju stranu koljena i sklopite dlanove.
Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje
3. Parivrtta janu sirsasana
Sjednite uspravno te raširite obje noge. Jednu nogu savijte te dodirnite stopalom suprotno bedro. Ruku na strani ispružene noge položite pored noge, a drugu ruku preko glave lagano usmjerite prema prstima ispružene noge, a torzo neka prati položaj ruke. 
Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje
4. Bitilasana / Marjariasana
Položite koljena na prostirku u širini kukova i ispružite ruke u ravnini ramena. Udahom spustite abdomen prema prostirci, podignite glavu, prsa prema naprijed i podignite donji dio kralježnice. Izdahom bradu spustite na prsa, opustite glavu, leđa zaoblite prema gore, opustite stražnjicu.
Pet joga poza uz koje bol u donjim leđima nestaje
5. Uttanasana
Stanite na prostirku stopalima razmaknutih do širine kukova. Lagano savijte koljena te udahom podignite ispružene ruke. Izdahom se spustite u pretklon prema naprijed ravnih leđa. Kada spustite glavu niže od kukova, zaoblite kralježnicu te položite ruke na prostirku, noge ili obuhvatite suprotne laktove. Sa svakim udahom i izdahom osjetite kako vam se kralježnica izdužuje.

Valentina Sadak