Veselite se večeri za Valentinovo? Ovo su najčešći trikovi koje koriste restorani, a niste ih svjesni

Veselite se večeri za Valentinovo? Ovo su najčešći trikovi koje koriste restorani, a niste ih svjesni

unsplash

Jeste li znali da svi restorani i kafići koriste određene trikove kako bi postigli lojalnost klijenata i, naravno, povećali svoj profit?

Neki su od njih su očigledni, a drugi se mogu samo nagađati. Ali otkrili smo koje trikove ugostiteljski objekti najčešće koriste i želimo vam ispričati sve o tome.

Veliki tanjuri

Jeste li primijetili da restorani često koriste velike tanjure? Ispada da restorani tako povećavaju atraktivnost svojih jela. Slažete li se da hrana u takvim tanjurima izgleda skuplje? A dizajneri tvrde da dimenzije također naglašavaju važnost jela i čine ga vizualno privlačnim.

Ali ovaj učinak ima još jednu stranu. Jednom su stručnjaci proveli eksperiment u kojem su sudjelovale dvije skupine ljudi. Hranili su se istim obrocima, ali su jela donosili na različitim tanjurima. Pokazalo se da su ljudi koji su jeli s velikih tanjura na kraju obroka osjećali glad i u pravilu razmišljali o desertu. Oni koji su jeli iz tanjura standardnih veličina osjećali su se sitima.
restoran trikovi

unsplash

Stolovi s prekrasnim pogledom

Slažete se da odlazimo u restoran ne samo da fino jedemo, već i da uživamo u ugodnoj atmosferi, kvalitetnoj usluzi i dobroj glazbi. A često je prisutnost te okoline za klijenta još važnija od hrane i pića. Stoga restorani, znajući za tu ljudsku slabost, bez trunke savjesti podižu cijenu jela ako, primjerice, odaberete stol s pogledom na grad. Za prekrasan pogled platit ćete u prosjeku 10-20 posto više. Iako se ova praksa još uvijek ne primjenjuje kod nas, samo je pitanje vremena. 

Isticanje skupih jela

Još jedan trik iz područja neuromarketinga je vizualno isticanje najskupljih jela na meniju. Obično se takva jela postavljaju na vrh stranice, prate ih lijepe fotografije i odvajaju se od ostatka okvirom ili praznim prostorom. Ovaj položaj odmah plijeni oko klijenta, što povećava šanse da ga želi naručiti.

Drugi sličan trik koristi se u predlaganju klijentu jela koje treba prije svega prodati i potrošiti, na primjer, ribu.
restoran trikovi

unsplash

Neobična imena hrane

Također na meniju često možete pronaći neobična, pa čak i egzotična imena za naoko obična jela. Sočni epiteti omogućuju mašti da poludi, a apetitu da podivlja. I na kraju će se to virtuozno ime pretvoriti u knedle ili jednostavnu juhu od cikle. Ali morate priznati, da su na jelovniku napisali „knedle“ i „juha od cikle“, teško da biste uopće obraćali pažnju na njih.

Jelo glavnog kuhara

Mnogi pogrešno misle da je "jelo glavnog kuhara" nešto nevjerojatno, što jamči eksploziju okusa i gastronomski orgazam! A dijelom je to istina. U nekim su restoranima su jela glavnog kuhara prava umjetnička djela! U ostatku, u pravilu, pod krinkom ove statusne stavke, jelovnici nude jela pripremljena po malo izmijenjenom receptu, s dodatkom 1-2 dodatna sastojka i dvostrukom cijenom.
restoran trikovi

unsplash

Besplatne grickalice

Ovaj se trik najčešće koristi u barovima kada vam nude besplatne orašaste plodove, krekere i čips uz pivo. Mnogi misle da je ovo dobra gesta sa strane bara. Ne želimo vas razočarati, ali zapravo na ovaj način pokušavaju izazvati pojačani osjećaj apetita i žeđi, jer sve su grickalice obilno zasoljene. Nakon njih, vjerojatno želite naručiti još jedno pivo.

Račun muškom klijentu

Konobari od pamtivijeka koriste ovaj trik. Ako gost dođe u restoran sa ženskom partnericom, konobar će na kraju večeri predati račun. Muškarac, u pravilu, kako bi pokazao svoje samopouzdanje i kako ne bi pao u očima dame, platit će račun bez da prouči brojeve. To uopće ne znači da su računu dodane neke dodatne stavke. Dovoljno je da konobar brže dobije novac i vjerojatno izdašniju napojnicu.  
restoran trikovi

unsplash