Meditacija za početnike

Meditacija za početnike

Unsplash

Većina nas je upoznata s pojmom meditacija te njenim mnogobrojnim dobrobitima za um i tijelo.

U današnjoj ubrzanoj svakodnevici punoj stresa, žurbe i multitaskinga, meditiramo kako bismo uravnotežili tijelo i um te sretno i uspješno živjeli na privatnom i poslovnom području. Znanstveno je dokazano kako nam meditacija može pomoći protiv anksioznosti, stresa, depresije i drugih bolesti. Iako često povezana uz jogu i istočnjačke religije, meditacija se može prakticirati neovisno o fizičkom pokretu ili religiji. Meditacija je za sve dobi, neovisna o vremenu i mjestu na kojem se nalazimo. Prakticirati ju možemo od samog jutarnjeg buđenja. Umjesto provjeravanja e-mailova i poruka, možemo započeti dan osvješćivanjem tijela, laganim rastezanjem i meditacijom. Tijekom dana kada smo na poslu ili zatrpani poslom u bilo kojoj situaciji, možemo stati, vratiti se u tijelo i osvježiti um. Čak i kada smo u pokretu, na putu do posla ili u šetnji prirodom, uvijek možemo um dovesti u stanje meditacije. Navečer prije spavanja možemo završiti dan meditacijom orijentiranom na zahvalnost, duboko disanje i svjesno opuštanje tijela za bolji san. Ključ meditacije je ne odustajanje kada nam misli lutaju, ne očekivati brze rezultate te vjera da zaista svi mogu meditirati.
Meditacija za početnike: meditacijom do ispunjenosti

Unsplash

Iako postoje razne aplikacije i drugi oblici vođene meditacije na internetu, evo kako jednostavno sami možete početi meditirati odmah sada:
  • Smjestite se u udobni položaj koji god vama odgovara. Nemojte brinuti sjedite li uspravno ili je li vaša poza dovoljno dobra. Zatvorite oči i osjetite prostor oko sebe, zvukove koji vas okružuju, mirisi, temperaturu zraka. Doživite prostor u kojem se nalazite. Dišite.
  • Lagano počnite s mini analizom tijela i uma. Osvijestite svaki dio tijela posebno. Počnite od prstima na nogama i završite na tjemenu. Osjetite svaki dio tijela zasebno. Osjetite površinu koju tijelo dodiruje. Dišite.
  • Promotrite um i trenutno razmišljanje. Pustite misli da odu jednako onako kako su i došle, ne zadržavajte ih. Polako započnite produljivati svaki udah i izdah te usmjeravati svoje misli na opuštanje, tišinu i prizemljivanje.
  • Koncentrirajte se na svoju unutrašnjost i disanje. Ako vam misli odlutaju, pokušajte vizualizirati prirodu po vašoj želji, u kojoj uživate u tišini te ćete tako smanjiti obujam misli.
  • Smirite um i budite prisutni i svjesni sadašnjeg trenutka.
Meditacija za početnike: meditacijom do ispunjenosti

Ako ste upoznati s potpunim jogijskim disanjem ili ostalim tehnikama disanja (npr. nadi shodhana ili viloma) slobodno možete upotpuniti meditaciju koncentracijom na zadani cilj. Kada meditacija postane dio vašeg života, otvorit će se i više mogućnosti njene namjene. Naučit ćete kontrolirati um za razne prigode – svjesnu prehranu, ostvarivanje planova, lakši san, mijenjanje navika, ozdravljenje, pozitivnost i sve što si sami želite. Lijepo je nasmiješiti se i zahvaliti na kraju uspješne meditacije jer smo učinili nešto pozitivno za sebe.

Valentina Sadak