Kako se odviknuti od slatkiša?

Kako se odviknuti od slatkiša?

unsplash

Pet jednostavnih nutricionističkih savjeta za prevladavanje ovisnosti o šećeru.

Jedan od najčešćih zdravstvenih problema u suvremenom društvu je prekomjerna konzumacija šećera. Zapravo, naša želja za jednim ili drugim okusom (slatko, slano) često ukazuje na nedostatak određenih elemenata u našoj prehrani. Sa stajališta nutricionista, ako stalno sanjate slatkiše, vjerojatno je da vaši obroci ne sadrže dovoljno proteina, masti i vlakana koje tijelo treba kao gorivo, ali i za miran san i održavanje normalne razine hormona. Ali to nije sve. Šećer uzrokuje stvarnu ovisnost kod ljudi, koja se, međutim, može prevladati. Kako se riješiti ove pogubne i tako nevjerojatno ukusne navike?

sećer slatko navika

pixabay

Savjet 1: Odustanite od svih očitih šećera

Da, odmah na nož! Djelujte odmah i radikalno. Ovaj savjet uključuje potpuno izbacivanje svih rafiniranih šećera, umjetnih sladila i sirupa s viskom razinama fruktoze. Riješite se svih zaliha u kući i na poslu kako vam šećer ne bi slučajno zalutao pod ruku. Ne ulazite u slastičarnice i nemojte otvarati jelovnik s desertima. Nema zezancije!

Savjet 2: Jedite doručak bogat proteinima

Provjerite je li vaš doručak bogat proteinima. Proteini pomažu u održavanju ravnoteže šećera u krvi i smanjuju želju za slatkišima. Na primjer, jedna od omiljenih opcija su jaja s povrćem i avokado, zobena kaša ili grčki jogurt s bobicama i cimetom.

doručak proteini želja za slatkim sećerom

pixabay

Savjet 3: Smanjite unos kofeina

Formula za uspjeh glasi: jedna kava dnevno do 10 sati ujutro! U svojim kliničkim ispitivanjima, znanstvenici sa Sveučilišta u Kaliforniji, dokazali su da pijenje nekoliko šalica kave dnevno uzrokuje porast šećera u krvi, što može biti razlog zašto sanjate o slatkišima cijeli dan. Jedna kava dnevno, i to najbolje ujutro, pomaže stabilizirati situaciju i spriječiti ovu želju.

Savjet 4: Uzmite gutljaj vode s limunom

Čim osjetite želju da naručite desert u restoranu ili da za večeru kupite kroasan, pokušajte popiti nekoliko gutljaja vode s limunom. Druga mogućnost je dodati dvije žlice jabučnog octa u bocu s 2 litre vode i pijuckajte tijekom dana. Oba pića stimuliraju želučane sokove koji pomažu probavi i smanjuju želju za slatkišima.

voda s limunom pomaže rješiti se želje za slatkim

pixabay

Savjet 5: Međuobrok u 16 sati

Grickalice bogate proteinima pomoći će u suzbijanju ovisnosti o šećeru. To mogu biti sirovi orašasti plodovi, grčki jogurt, vegetarijanski štapići s humusom ili kuhano jaje.



orašasti plodovi pomažu rješiti se želje za slatkim

pixabay

S ovim savjetima možete pobijediti žudnju za slatkišima u rekordnih 5-7 dana. Ali ne brinite, to ne znači da biste zauvijek trebali napustiti šećer. Jednom kada završite s ovim procesom, ponekad si možete priuštiti nešto slatko. Jednostavno, viša potreba neće biti manična i tako učestala te će vam povremena konzumacija šećera biti normalna. Uostalom, zdrav život je sklad i ravnoteža.