7 nutricionističkih mitova na koje morate zaboraviti

7 nutricionističkih mitova na koje morate zaboraviti

@chloelecareux

U moru informacije vezanim za prehranu, nismo ni svjesni koliko smo mitova usvojili i inkorporirali u naše svakodnevne živote. Vrijeme je da razbijemo 7 najčešćih nutricionističkih mitova.

Danas smo se odlučili pozabaviti mitovima vezanim za prehranu. Saznajte što ste radili krivo i koje navike te uvjerenja morate ostaviti u prošlosti. Vrijedi li odustati od masnoća, hoće li sport pomoći u mršavljenju i koliko je gluten zaista opasan? Donosimo sve odgovore!


Mit 1: Smršavit ćete ako preskočite obrok

Zapravo i ne. Naime, ako ne pojedete ručak ili preskočite međuobrok, za sljedeći obrok vaše će tijelo tražiti veću količinu hrane. Osim toga, teško ćete se zaustaviti jer će vam se sve činiti vrlo ukusnim i neodoljivo finim. Da biste to izbjegli, uvijek biste trebali imati spremnu zdravu grickalicu s vlaknima, zdravim mastima i ugljikohidratima. To će pomoći podržati metaboličke funkcije i razinu šećera u krvi. Primjeri zdravih grickalica uključuju jabuku i žlicu maslaca od kikirikija, orašaste plodove i krekere od humusa i cijelog zrna. To znači da umjesto preskakanja obroka, kad osjetite glad pojedite zdravu grickalicu.
mitovi o hrani i prehrani

unsplash

Mit 2: Svi se trebaju odreći glutena

Ovaj biljni protein nije siguran za one koji pate od celijakije ili netolerancije na gluten. U svim ostalim slučajevima može se konzumirati. Potpuno je besmisleno izbjegavati gluten i namirnice plaćati po skupljoj cijeni. Učinak ne postoji.

Mit 3: Zdrava hrana može se konzumirati u većim količinama

Čak i ako je proizvod koristan, ne treba ga konzumirati u neograničenim količinama. Maslinovo ulje, hummus, orašasti plodovi i avokado, izvor su odgovarajućih masti koje pozitivno djeluje na tijelo, međutim prevelike porcije mogu dovesti do povećanja kilograma. U svakom slučaju ovdje pričamo o mastima, a ove namirnice bolji su izbor od nekih drugih, ali to ne znači neumjerenost.
mitovi o hrani i prehrani

unsplash

Mit 4: Dobro je izbaciti ugljikohidrate iz prehrane

Izbacujući ugljikohidrate iz prehrane, vjerojatno je da ćete smršavjeti, ali uskoro ćete se brzo umoriti i osjećati se pospano. Uz to, vraćanjem normalnoj prehrani vratit će se i vaša težina, a možda čak i koji kilogram više. Umjesto da se potpuno odustanete od ugljikohidrata, počnite jesti prave ugljikohidrate. Ima ih u cjelovitom zrnu i raženom kruhu, kvinoji, smeđoj riži, slatkom krumpiru (batat), zobenim pahuljicama i tjestenini od cjelovitih žitarica. Usput, ti proizvodi sadrže veliki broj drugih korisnih tvari i minerala.

Mit 5: Da biste smršavili morate napustiti masnu hranu

Već smo saznali da zdrave masti postoje u avokadu, maslinama, orasima, maslacu od kikirikija i sjemenkama. Tijelu su potrebne masti pa bismo svaki dan trebali pojesti malu količinu njih. One smanjuju rizik od srčanih bolesti, pomažu vam da se brže osjetite sitima i potiču apsorpciju minerala i vitamina.
mitovi o hrani i prehrani

unsplash

Mit 6: Sport će vam pomoći da izgubite kilograme

Trening povećava vaš apetit, tako da ako vježbate morate obratiti posebnu pozornost na prehranu. Dakako, trening donosi veliku korist za tijelo, ali ne jamči gubitak kilograma. Vrijedno je zapamtiti da se zdravo i lijepo tijelo ne gradi samo u teretani, već i u kuhinji.

Mit 7: Brojka na vagi jedini je dobar pokazatelj

Ako ste odlučili smršaviti i dovesti svoje tijelo u formu, nemojte se svakodnevno vagati. Radije isprobavajte haljinu u kojoj želite dobro izgledati. Način na koji će vam stajati i oblik tijela kojem težite, bit će daleko bolji pokazatelj nego broj na vagi. Ovo pogotovo vrijedi ako se bavite sportom.